Estetyka, która nie dominuje – tylko dopełnia

Licówki to precyzyjne, zaplanowane leczenie estetyczne, które zmienia proporcje, światło i dynamikę uśmiechu — bez niszczenia zębów i bez efektu “sztuczności”.

W Rehadent wykonujemy licówki z ceramik Emax i Empress firmy Ivoclar – materiałów, które łączą przezierność, trwałość i efekt naturalnego szkliwa. Indywidualna, biomimetyczna charakteryzacja efektów naturalnych zęba to ręczne dzieło sztuki techniki dentystycznej.

Dzięki pracy zespołowej i cyfrowemu projektowi, każda licówka jest częścią większej całości – uśmiechu, ale też stylu danej osoby.

Precyzyjny projekt i cyfrowa kontrola

Proces zaczyna się od projektowania – dopasowujemy długości, linie, kontakt z wargą, kierunek światła. Najważniejszym jego elementem – dobre zdjęcia poddane pełnej analizie. Dbamy o dobrze zaprojektowaną linię uśmiechu – tak, by była zgodna z mimiką, symetrią twarzy i naturalnym przebiegiem warg.

Pracujemy cyfrowo w systemie CAD/CAM, co pozwala na pełną kontrolę nad kształtem i przejrzystością materiału. Precyzyjny i harmonijny kształt prezentowanego przypadku jest wspólnym dziełem lekarza protetyka – Zbigniewa Dziela – z techniczką dentystyczną Joanną Złotkowską Czyż z pracowni Goldlab.

Empress – materiał, który wygląda jak ząb

Przedstawiony przypadek to licówki empress – są wykonywane z jednolitej ceramiki szklanej – bez metalu, bez warstw podbudowy. To materiał, który pozwala zachować cienką strukturę i naturalną optykę, a jednocześnie zapewnia trwałość na lata.

Za naturalny efekt estetyczny prezentowanej pracy, imitacje wszystkich elementów prawdziwych zębów odpowiada technik dentystyczny Michał Czyż z pracowni Goldlab.
Nie wybielają się, nie matowieją, nie zmieniają koloru. Z wiekiem wyglądają równie dobrze, jak w dniu oddania.

Case study

Etap 1.

Zaburzenie okluzji, powodujące starcie zębów odcinka przedniego. Zaplanowano rehabilitację z szynoterapią w celu wyleczenia zaburzenia TMD w jednym ze stawów, a następnie odbudowę z wykorzystniem licówek.

Etap 2.

Rehabilitacja ok 1,5 miesiąca – szynoterapia z fizjoterapią. Efektem ustanie klikania w stawie, oraz odtworzenie płynnego toru otwierania żuchwy bez dewiacji.

Etap 3.

Przymiarka projektu nowej pracy, drugi zestaw zdjęć i wspólna analiza. Jest to również sposób wykonywania pracy tymczasowej – pacjent ani na moment nie wychodzi z gabinetu z  niezabezpieczonymi zębami.

Etap 4.

 Precyzyjne opracowanie zębów w formie minimalnie inwazyjnej – redukcja dotyczy dodanego materiału jak i szkliwa zębów, co powoduje że w niektórych miejscach ma ona grubość 0,3 mm.

Etap 5.

Wykonanie pracy przez pracownię – frezowanie materiału wg. projektu oraz jego indywidualna charakteryzacja. Za wykonanie przedstawionej pracy odpowiadała pracownia Goldlab – Joanna Złotkowska-Czyż oraz Michał Czyż.

Etap 6.

Przymierzenie prac protetycznych w górnym łuku. Kontrola szczelności, harmonii z linią warg. Jednocześnie kształt jest powieleniem projektu, co sprawia że jest przewidywalny.

Etap 7.

Stopniowe cementowanie etapami w izolacji oraz powiększeniu. Na tym etapie najważniesza jest precyzja i brak pośpiechu.

Etap 8.

Całość pracy po cementowaniu. Wykorzystnaie koferdamu pozwala na izolację wilgoci i maksymalnie mocny efekt połączenia z zębem.

Efekt końcowy

Przed:

Po: