Szkolenie dla stomatologów
Program szkolenia:
Podczas kursu lekarze poznają założenia prowadzenia terapii interdyscyplinarnej łączącej pracę zespołu stomatologicznego oraz rehabilitacyjnego.
Poznanie współzależności między specjalistami, nauka komunikacji oraz pomoc w stworzeniu własnego zespołu medycznego. Kursanci otrzymają narzędzia w postaci schematów prowadzenia terapii, wraz z informacjami dla pacjentów i innych lekarzy.
Podstawowym założeniem prowadzenia procedur leczniczych jest odnoszenie się do anatomii i funkcji poszczególnych elementów układu ruchu narządu żucia. Obejmuje to stawy skroniowo-żuchwowe, odcinek szyjny kręgosłupa wraz z mięśniami szyi, językiem i zębami.
Wszystko ma wpływ na wszystko.
Podczas kursu lekarze poznają procesy zachodzące w ciele człowieka, od strony wzajemnie zazębiających się procesów fizjologicznych oraz dysfunkcyjnych. Sieci zależności są przełożone na konkretne działania terapeutyczne, w ustalonych protokołach klinicznych.
W ramach pracy klinicznej dostosowaliśmy kryteria DC/TMD do naszego systemu prowadzenia terapii, kondensując je, wprowadzając ocenę liczbową oraz umożliwiając prowadzenia obserwacji w czasie. Kursanci uzyskają możliwość wprowadzenia tego systemu jako konsultacji interdyscyplinarnej ukierunkowanej na TMD.
Głównym zadaniem rehabilitacji jest przeprowadzenie pacjenta ze stanu niestabilnego do stabilnego. Kluczem takiego procesu jest precyzyjne określenie elementów niestabilnych, a następnie stopniowa zmiana ich działania aż do osiągnięcia równowagi.
Kursanci poznają szczegółowe założenia pracy dwóch głównych grup zawodowych, z którymi w trakcie terapii lekarz stomatolog prowadzi najbliższą współpracę - fizjoterapeutów oraz logopedów.
Opisane zostanie ich spojrzenie na diagnostykę, metody leczenia oraz problemy z którymi się spotykają w trakcie pracy w zespole interdyscyplinarnym.
Podczas dnia warsztatowego kursanci będą mieli szansę doświadczyć działań terapeutycznych na sobie.
Zakres kursu obejmuje tematyką najczęściej pojawiające się problemy pacjentów z zakresu zaburzeń układu ruchu narządu żucia :
Przedstawiony zostanie protokół diagnozy, wykonania oraz prowadzenia frezowanej szyny stabilizacyjnej wykonywanej w metodzie CAD/CAM. Omówione zostaną liczne przypadki kliniczne, wraz z analizą jak działała równolegle wdrożona rehabilitacja. Kursanci nauczą się rejestracji pozycji spoczynkowej z określeniem CR oraz wykonają wzajemnie szyny.
Harmonogram